Automate your Marketing
with Womplify




 
~** My Beloved Family’s Album**~

By: Mama Farhan and Emily

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 31-Dec-2009 08:10 Email | Share | | Bookmark
**~~Our Pride & Joy~~**







Thursday, 25-Sep-2008 07:13 Email | Share | | Bookmark
Selamat Hari Raya

 
Untuk semua pengunjung mama ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin..

sekarang ni mama dah beralih ke rumah baru iaitu http://mamafarhan.blogspot.com
sudi2kan la menjenguk disana..




Monday, 7-Jul-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Bandung - day 4

 
 
 
View all 45 photos...
Pagi ni kami ke Pasar Baru.. niat di hati nak beli kain batik jer .. tu pun untuk mak dan jugak cikgu kat nursery farhan dan emily jer.. kat situ mama beli kat set bedsheet mickey dan minnie.. tersangat la murah, ada comforter dan cadar harga tak sampai RM50.. kain dia ok, tebal, tak turun kaler dan jenis kain tak berbulu.. walaupun agak susah nak bawak balik, tapi mama tak kira, mama beli gak.. ni gambar kat sekitar dalam pasar baru tu.. orang ramai sangat.. rimas nak jalan2.. nasib tak bawak stroller, kalau tak, lagi hampeh..

Masa ni duduk lepak kejap.. penat bershopping



Mama.. hehehe



Mama with Farhan



Keadaan kat luar ni memang nampak kelam kabut



Tengah tunggu supir.. nampak tak dua buah beg plastik hitam besar tu



Lepas abis shopping kat Pasar Baru, kami terus ke Rumah TAS.. kat rumah tas ni lagi cantik2 handbag nyer berbanding dengan Terminal TAS. Handbang di Terminal Tas kurang menarik.. Kat Rumah TAS mama beli handbag LV warna putih.. kat sini ada banyak Gred ... ikut la kemampuan poket masing2 untuk beli handbag jenis gred apa..



Kat dalam ni budak2 sibuk nak main, risau gak kalau langgar handbag2 yang mahal2 tu. pastu mama cari emily, tengok2 dah lesap, rupanya dia main nak naik atas tangga. mujur ada staff yang perasan, kalau tak haru biru mama nak cari budak sorang ni..



Makan tengahari kami makan kat Restoren Daun Pisang. Kat sini budak2 lebih suka tengok ikan dari makan nasik.. jadi mak bapak boleh makan dengan tenang.. kami order nasik putih lebih khas untuk budak2 tu bagi ikan makan..

Restoren Daun Pisang


Mama berposing lagi



Mama layan emily tengok ikan



"Papa tengok tu" emily tunjuk pish



"Banyaknyer pish"



4 sekawan tengah berbincang nak buat projek kolam ikan



1 kumbang 3 bunga



Papa dan Mama order Nasi Timbel Komplit (kalau ada yagn teringin nak rasa nasi ni, rasanya kat Kg. Baru ada)



Jus Jeruk Timun - Papa Punya



Jus Jeruk Kelapa - Mama Punya



Lepas abis makan kami terus ke Kartika Sari Brownies.. beli apa yang patut serta beli jugak Amanda Brownies... pastu masing2 meneruskan lagi agenda shopping yang tak abis2 lagi tu..sementara wang masih ada yer ibuk2...



Brownies Kukus Kartika Sari



Brownies Kukus Amanda



Ni kat dalam Rumah Mode.. mama dah kepenatan, papa jer yang melilau cari jeans.. so mama kena la jaga budak 2 orang ni main kat sini







On the way gi makan malam.. kat luar Rumah Mode gambar ramai2



ni plak gambar dengan kami sekeluarga



Malam kami semua makan malam kat Restoren Kampung Daun (restoren yang masuk trek selebreti naim tu).. Masyallah kat sini keadaan nyer tersangat sejuk, kesian farhan pakai seluar pendek jer.. tempat ni memang happening la sebab diorang siap pasang pelita sepanjang jalan (macam malam raya jer) pastu siap ada unggun api, ada air terjun.. tapi dalam gambar tak nampak air terjun tu sebab gelap dan malam... kat sini, tempat makan semua duduk bawah, tak de meja.. siap ada alas tempat duduk dan bantal golek.. sementara tunggu makanan, kitaorang siap duduk baring.. hehehe





Sebenarnya gambar kat belakang ni ada air terjun, tapi sebab dah malam, tak nampak



Makan kat bawah ok.. so lepak dulu sementara makanan sampai



Amik sendiri gambar muka anak beranak.. letak kamera atas meja



Muka semua dah kepenatan.. emily pun dah nak terbongkang



Ala farhan ni nak enterprame la, mama dan papa nak amik gambar berdua



Ikan gurame (ikan kaloi) + sambal belacan tomato.. sedap giler



Nasi Goreng Seafood Kampung Daun



Nasi Goreng Kampung Daun - ada nasi goreng, kerepek belinjau, telur goreng, sate dan acar


Papa layan anak2 makan


Gambar sebelum balik ke hotel Kedaton.. di depan Restoren Kampung Daun



oppss mama lupa nak cerita, hari ke 3, lebih kurang pukul 11 malam mama gi buat urut tradisional dan scrub satu badan.. murah jer Rp 150,000 = RM50 lebih kurang.. gambar tarak...


Sunday, 6-Jul-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Bandung - day 3

 
 
 
View all 8 photos...


Hari ke tiga ni kitaorang ke Cibaduyut.. tak de apa2 yang menarik kecuali bershopping jer... kat sini kedai2 dia biasanya... banyak kedai buruk2 tapi barang2 yagn di jual semua kasut2, talipinggang, beg2 dari kulit..tapi tak de jenama... kalau sesiapa yang suka barang kulit, memang berbaloi beli kat sini.. kat sini mama beli dua pasang kasut kulit dan satu pasang kasut kulit untuk farhan..



Lepas dah beli kasut2 tu, farhan dan emily nampak plak sorang mamat ni tengah kayuh basikal.. tapi yang kelakar tu dia bukan nyer kayuh basikal, tapi kayuh motorsikal kanak2.. ala kat malaysia ni macam kita isi duit syiling RM1 tu ha.. kat sana dia tak yah masukkan syiling, tapi dia kayuh jer.. bayar pun murah gak ... emily tu sampai tak nak turun.. suka duduk kat atas motor tu.. siap nangis2 lagi bila mama angkat dia...







petang tu kami terus ke summit balik.. orang memang sangat ramai, maklum ler hari minggu.. orang2 dari jakarta semua turun ke bandung.. tambahan pulak time cuti sekolah indonesia.. makin ramai la kanak2 yang menjual itu dan ini.. ada yagn jual rantai kristal, pistol mainan, ninja dan juga surat kabar... kat sini si farhan tu sibuk nak naik kuda batu.. risau gak mama kalau orang marah dia duduk atas tu.. tapi buat selamba jer la.. mama dah tak larat nak tawaf dah.. kaki dah lenguh.. papa jer yang ronda2.. tetiba dia nampak jeans ambercrombie yang cun.. dia tunjuk kat mama.. tengok saiz, memang saiz mama.. terus grab.. Rp170,000 = RM60 jer...





Saturday, 5-Jul-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Bandung Day 2

Jannah
Mama dan emily
my lovely kids
View all 45 photos...
Hari kedua lepas sarapan, lepak2 jap sambil tunggu eina datang ke hotel mama... amik gambar farhan kat lobby..



Dah sampai eina ke hotel kami, kami semua bertolak ke Tangkuban Perahu, kat sini memang cantik view dia.. tahun lepasa masa sampai kat sini, emily tido, kali ni sampai pun emily tu tido.. tapi nasib baik dia tido tak lama.. pastu dia bangun.. dapatlah bergambar bersama satu family..



Lepas bergambar kitaorang naik kuda plak.. mula2 papa suruh mama jer naik kuda dengan farhan.. biar dia dukung emily.. tapi bila mama dan farhan dah naik kuda, emily pun tunjuk2 nak naik kuda.. terus jer papa pun naik kuda dengan emily



Opps lupa plak, ni gambar papa dan emily.. suka tengok emily masa ni.. macam anak patung plak...



Petang tu lepas balik dari tangkuban perahu, kami pergi shopping ke Rumah Mode, Natural Outlet dan Donatello.. kat donatello ni kedai kasut.. beli gak emily dua pasang kasut dan farhan sepasang kasut.. kat rumah mode ni memang shopping sakan ler ..

balik dari shopping, kami makan kat Restoren Ayam Goreng Ibu Suharti.. sedap oo ayam goreng dia.. tapi masa ayam goreng tu tiba kat atas meja, tak lalu plak nak makan sebab ada kepala ayam cepat2 supir kami amik kepala ayam tu


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net